top of page

ASN Bank biedt landelijk dekkend kantorennetwerk na ombouw Regiobank

ASN Bank heeft een nieuwe, grote stap genomen met de afronding van de ombouw van ruim 300 kantoren in heel Nederland. Vanaf 1 december zijn ook voormalige vestigingen van RegioBank voortaan herkenbaar als de lokale kantoren van ASN Bank door de kenmerkende rode eekhoorn op de gevel.

De ombouw vloeit voort uit de keuze van ASN Bank om alle activiteiten onder één naam te brengen. Eerder dit jaar bouwde de bank daarom al kantoren van het voormalige merk SNS om naar de nieuwe huisstijl, waardoor er nu in totaal 325 kantoren verspreid over heel Nederland het ASN-logo op de gevel hebben staan.
 

Angela Eijlander, Chief Sales & Marketing Officer ASN Bank: ‘Deze ombouwoperatie markeert een hele belangrijke fase in de transformatie van ASN Bank. Met grote dank aan de ongekende inspanningen van alle ondernemers in het land en de vele betrokken ASN Bank-medewerkers hebben wij nu een stevig netwerk in heel Nederland wat ons een unieke positie geeft. Naast verdere verbetering van onze onlinediensten zoals de mobiele app, blijven wij dicht bij onze klanten, die we daardoor nog beter kunnen helpen met hun financiële vragen en doelen. De naam RegioBank verdwijnt nu uit het straatbeeld, maar ASN Bank groeit des te harder in de regio.’ 

Nieuwe strategie ASN Bank

Een landelijk dekkend netwerk van kantoren vormt een hoeksteen van de nieuwe strategie van ASN Bank. Nabijheid is voor veel klanten een belangrijke reden om voor een bank te kiezen, de reden waarom ASN Bank als enige grote bank in Nederland een landelijk dekkend netwerk van kantoren heeft.
 

Door de opkomst van online bankieren is het aantal bankkantoren in Nederland de afgelopen jaren fors afgenomen. Ongeveer de helft van de Nederlanders zegt op dit moment géén bankkantoor in de buurt te hebben, zo blijkt uit onderzoek van ASN Bank.
 

Tegelijkertijd heeft driekwart van de mensen daar wel behoefte aan. Met de vernieuwde kantoren voorziet ASN Bank in deze behoefte met een landelijk netwerk. De bank werkt daarbij nauw samen met franchisepartners die deze filialen beheren en bemensen, veelal in combinatie met een assurantiekantoor. Het zijn regionale ondernemers die als geen ander hun klanten kennen en daarom uitstekend kunnen inspelen op de behoeftes van die klanten. En bovendien al jarenlange ervaring hebben met bancaire dienstverlening.
 

De omgebouwde kantoren zijn voormalige filialen van RegioBank, die nu onder de nieuwe naam opereren maar met de bestaande producten op het gebied van hypotheken, sparen en betalen. Daarmee blijft ASN Bank de vertrouwde dienstverlening bieden in een fris en nieuw jasje, ook aan alle bestaande klanten van ASN Bank en de voormalige RegioBank en SNS Bank.
 

De naamswijziging is vooralsnog alleen aan de buitenkant te zien, begin volgend jaar volgt ook nog een restyling van het interieur. Tegelijkertijd opent ASN Bank drie ASN Flagshipstores middenin Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Op die manier wil de bank de aanwezigheid in de Randstad verder vergroten. De eerste van deze drie opent op 8 december officieel de deuren in Utrecht.
 

ASN Bank koos half november voor een nieuwe strategie en richt zich de komende jaren op groei in hypotheken, sparen en betalen. Sinds 1 juli opereert de bank onder één merknaam, ASN Bank, waarmee oude merken als SNS, RegioBank en BLG Wonen stap voor stap verdwijnen. Naast de website, de mobiele app en de kantoren liggen de hypotheken van ASN Bank ook op het schap bij het intermediair.

Verzekeringen: Over
ASN header.png

ASN Bank

  • Goed voor jou, goed voor de toekomst

bottom of page